Astfel, potrivit argumentelor prezentate, propunerea de efectuare a acestor modificări se bazează pe evaluarea internă a activității subdiviziunilor structurale din cadrul Procuraturii Generale, în rezultatul căreia au fost identificate soluțiile de îmbunătățire a managementului instituțional.
Viziunile de modificare includ următoarele remanieri structurale:
La adoptarea deciziei, membrii Consiliului Superior al Procurorilor au analizat prevederile cadrului normativ relevant, au pus în discuție eficiența modificărilor propuse în raport cu necesitățile funcționale din activitatea Procuraturii Generale și au evaluat incidența garanțiilor juridice pentru angajații vizați de aceste proceduri, concluzionîndu-se că soluțiile privind remanierile propuse au fost argumentate obiectiv și sînt rezonabile.
Pentru a asigura informarea obiectivă a societății despre aceste procese instituționale, care au fost anterior mediatizate în spațiul public, menționăm că remanierile de referință sînt de natură managerială, includ mai multe subdiviziuni din cadrul Procuraturii Generale și fac parte dintr-o viziune de ansamblu asupra funcționării instituției.
În această ordine de idei CSP notează că sînt lipsite de temei și conținut insinuările ce inoculează ideea că modificările de personal ar avea conotații subiective.
Potrivit hotărîrii adoptate se menționează expres că toate actele și procedurile administrative ulterioare urmează să se desfășoare cu respectarea garanțiilor ce decurg din reglementările normative privind managementul resurselor umane.
Concomitent, se menționează că în conformitate cu art.7 alin.(3) din Legea nr.3/2016 cu privire la Procuratură, structura Procuraturii Generale, a procuraturilor specializate şi a procuraturilor teritoriale, precum şi reşedinţa acestora se stabilesc şi se modifică de Procurorul General, cu acordul scris al Consiliului Superior al Procurorilor.
Hotărîrile Consiliului Superior al Procurorilor se adoptă cu majoritatea voturilor membrilor prezenți la ședință și pot fi contestate în temeiul art.191 din Codul administrativ, la Curtea de Apel Chișinău, în termen de 30 de zile de la comunicarea sau notificarea acestora.
Adăuga comentariu