La început, din cauza numărului mare de persoane care doreau să se înregistreze, site-ul se mai bloca, dar acum nu au existat reclamații. De asemenea, autoritățile au oferit oportunitatea cetățenilor care nu folosesc internetul și gadgeturile moderne de a solicita ajutor social.
Părerile, ca întotdeauna, erau împărțite.
Majoritatea respondenților care au solicitat deja compensații au trebuit să caute ajutor:
- Șotul meu este specialist în acest sens și s-a înregistrat pe calculator.
- Da. Fiul m-a ajutat.
- Nu am făcut-o de sine stătător. Am mers la o bibliotecă. Nu am internet, nu am un smartphone ca un pensionar. Voi aștepta.
- Am fost la ajutor social. Rîndul era mic. Totul e bine.
- Am fost ajutat de colegi tineri de la serviciu, care cunosc mai bine internetul. A venit un mesaj că totul este în ordine, cererea a fost înregistrată.
- M-am înregistrat la Departamentul de Asistență Socială.De asemenea, cetățenii care, din anumite motive, nu s-au înregistrat încă, au participat și ei la sondaj:
- Nu. Hai să spunem așa – vîrsta. Primesc pensie de vîrstă și muncesc cu o normă și jumătate, deci nu mă încadrez pentru acele posibile rigori pentru cetățeni.
- Nu, nu am făcut-o încă, știu că pînă pe 16 noiembrie...
- Nu, dar părinţii mei s-au înscris acolo. Nu o voi face pentru că locuiesc într-un apartament închiriat.
- Vor face [compensații], ne-au făcut-o anul trecut.
- Nu vreau.
- Nepoții au ajutat.
- Ne mai gîndim.
- Nu o vom face. La ce bun? Statul însuși trebuie să compenseze. Eu am o altă atitudine. Statul însuși ar trebui să determine cui să-i dea, și nu eu trebuie să mă străduiesc pentru mine însumi. Îmi iubesc Moldova. M-am născut aici și nu am de gînd să plec nicăieri!
Adăuga comentariu