Acordul, care face parte din noua strategie digitală și comercială a Barça, va ajuta clubul să „rămînă mai aproape de fanii săi la nivel global prin BAR - active digitale care le permit suporterilor să participe la studii și sondaje pe platforma Chiliz și aplicația care oferă recompense Socios.com”, potrivit unui comunicat de presă al companiei fintech, transmite NOI.md cu referire la startupcafe.ro.
Startup-ul Chiliz, fondat în 2012, generează monede digitale (tokeni) pentru platforme online sportive și de divertisment. Acestea alimentează platforma de vot Socios.com, în care microbiștii pot cumpăra, schimba și executa drepturi de vot în cadrul echipele lor sportive preferate. Practic, acesta este un sistem bazat pe tehnologia blockchain, prin care fanii echipelor de fotbal pot vota cu ajutorul criptomonedelor diverse lucruri ce țin de desfășurarea activității clubului.
Principala diferență dintre o criptomonedă și un token constă în faptul că token-urile oferă accesul la o funcție furnizată direct de către organizația care le-au emis.
Barcelona nu este prima echipă care dezvoltă un astfel de token în parteneriat cu Chiliz și Socios.com. Juventus (Italia), Paris Saint-Germain (Franța), West Ham United (Anglia), AS Roma (Italia) și Atlético Madrid (Spania) și-au lansat propriului token „prin care fanii să-și facă vocea auzită”.
Adăuga comentariu