Studiul a arătat că copiii de un an care petreceau mai mult de patru ore pe zi în fața ecranelor puteau să întîmpine întîrzieri în dezvoltarea abilităților de comunicare și rezolvare a problemelor pînă la vîrsta de doi sau patru ani, transmite gismeteo.ro
Rezultatele studiului indică, de asemenea, că la copiii de un an care petreceau mai mult timp în fața ecranelor în comparație cu colegii lor puteau să apară întîrzieri în dezvoltarea abilităților motrice fine și sociale pînă la vîrsta de doi ani. Cu toate acestea, conform cercetării, aceste întîrzieri se rezolvau adesea în cîțiva ani.
Experții remarcă că această legătură poate fi explicată nu atît prin nocivitatea dispozitivelor, cît prin valoarea interacțiunii personale cu copilul. Cu toate acestea, cercetătorii recunosc că ar trebui să examineze mai în detaliu diferența dintre timpul petrecut în fața ecranelor în scopuri educative și timpul petrecut în scopuri de divertisment.
Dr. Levkovich, care a comentat rezultatele studiului, a subliniat că întrebarea referitoare la cantitatea de timp petrecut în fața ecranelor de către copii este adesea o preocupare a părinților. El a subliniat importanța comunicării maxime cu copilul și oferirea acestuia a interacțiunii sociale reale, și nu doar a jocurilor pe tabletă.
Adăuga comentariu