Cutremure stiri: 500

Oamenii de știință amatori au descoperit un obiect ciudat care zboară cu o viteză incredibilă

20 aug. 03:00   Ştiinţă şi IT

Misteriosul obiect CWISE J1249 se mișcă prin spațiu cu o viteză extraordinară. Originea sa nu a fost încă descoperită — poate fi un pitic maro sau ceva absolut diferit.

Au reușit să găsească obiectul special Tom Bickle, Martin Kabatnik și Austin Rothermich. Toți trei erau participanți la Backyard Worlds: Planet 9, un proiect online în care voluntarii vizualizează imagini realizate de Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) de la NASA, recent scos din funcțiune, pentru a identifica obiectele de la marginea Sistemului Solar cum ar fi piticii maro (mingi de gaz care sînt prea mari pentru a fi planete, dar prea mici pentru a fi stele), stelele cu masă mică și chiar o a noua planetă ipotetică care orbitează Soarele.

Fotografiile trimise de amatori au fost procesate de camerele cu infraroșu WISE, care scanează lungimile de undă ale luminii invizibile pentru ochiul uman. Voluntarii au analizat o serie de fotografii ale acelorași obiecte făcute la aproximativ cinci ani distanță, ceea ce le-a permis să filtreze stelele care sînt prea departe pentru a fi de interes, precum și potențiale eșecuri în funcționarea instrumentelor WISE. Într-unul dintre aceste episoade, echipa a observat un obiect în mișcare.

"Nu pot descrie nivelul de entuziasm. Cînd am văzut pentru prima dată cît de repede se mișcă, am fost convins că probabil despre acest lucru se anunțase deja", spune Kabatnik într-un articol publicat de NASA.
Amatorii și-au anunțat descoperirile prin intermediul portalului Backyard Worlds. O echipă de oameni de știință de la NASA, Universitatea California din San Diego și alte cîteva universități s-au angajat să studieze datele. Oamenii de știință au confirmat descoperirea urmărind obiectul prin telescopul cu infraroșu apropiat al spectrometrului Echlette. Acesta a fost numit CWISE J1249.

Într-un articol acceptat pentru publicare în Astrophysical Journal Letters, ei au scris că nu este încă clar ce este cu adevărat CWISE J1249. Judecînd după caracteristicile sale, este fie o stea mică, fie o pitică brună. Orice ar fi, el se mișcă pe o traiectorie unică și o viteză de aproximativ 1,6 milioane de kilometri pe oră. Acest lucru este atît de rapid încît se pare că în cele din urmă obiectul se va desprinde de gravitația Căii Lactee și va zbura în spațiul intergalactic.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав