Transnistria stiri: 1447
Preşedintele stiri: 4072

Oncologii americani au descoperit un gen capabil să oprească răspîndirea metastazelor

19 iun. 04:00   Ştiinţă şi IT

Noi opțiuni de tratament pentru cancerul pancreatic agresiv și alte tipuri de cancer metastatic, care au început deja să formeze metastaze, sînt cercetate de oamenii de știință din SUA.

Aceștia au dezvoltat o metodă pentru a dezactiva un gen care ajută celulele canceroase să se răspîndească în corp. Deși multe tumori canceroase pot fi eliminate prin chirurgie, chimioterapie, radioterapie și alte metode de tratament, odată ce cancerul metastazează în alte părți ale corpului, devine mult mai greu de oprit. Cancerul metastatic este stadiul patru al bolii. Celulele canceroase metastatice se răspîndesc cel mai adesea în nodurile limfatice, ficat, plămîni și oase. Ele sînt responsabile pentru 90% dintre cazurile de deces din oncologie.

Cercetătorii din întreaga lume au studiat de mult timp mecanismele adaptative ale celulelor canceroase metastatice, pentru a învăța cum să oprească răspîndirea tumorilor. O descoperire semnificativă a fost făcută de către oamenii de știință de la Centrul de Cancer din Massachusetts (Mass General Cancer Center), conform publicației Neuro Science News. Ei au identificat genul responsabil pentru metastazare și au învățat cum să-l dezactiveze. Aceasta deschide noi posibilități pentru tratamentul formelor complexe și agresive de cancer, precum adenocarcinomul pancreatic și cancerul metastatic în general.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?