Transnistria stiri: 1447
Preşedintele stiri: 4072

Radical, dar eficient: singura modalitate de a rezolva problema climei a fost numită

21 iun. 03:00   Ştiinţă şi IT

Un studiu realizat de oamenii de știință britanici a constatat că cea mai bună modalitate de a aborda criza climatică este oprirea extracției de combustibili fosili.

Greg Mattitt, cercetător emerit la Energy & Climate Change, profesorul Steve Pye de la UCL și profesorul Fergus Green de Științe Politice avertizează că o încălzire globală de peste 1,5°C va avea consecințe grave asupra mediului, sănătății umane și economiei.

Aceștia susțin că extracția combustibililor fosili ar trebui interzisă pentru a combate încălzirea globală. Oamenii de știință scriu despre acest subiect în The Conversation. Studiul confirmă concluziile Agenției Internaționale a Energiei (AIE): nu este necesar să se dezvolte noi zăcăminte pentru a se ajunge la emisii zero. Oprirea noilor proiecte de combustibili fosili ar permite planificarea unei tranziții către energia regenerabilă și ar proteja locurile de muncă.

În cadrul summitului COP28 privind clima de la Dubai, guvernele s-au angajat să oprească noile proiecte de combustibili fosili. Cu toate acestea, în ciuda obiectivelor declarate, investițiile globale în combustibili fosili continuă să crească începînd cu 2020.

Deja, dezinvestirea în cărbune capătă amploare datorită Alianței Powering Past Coal, care include guverne din 60 de țări. Autorii studiului insistă asupra faptului că guvernul britanic ar trebui să sprijine inițiativa de a opri noile proiecte de petrol și gaze. În opinia lor, acest lucru ar consolida poziția țării ca lider în lupta împotriva crizei climatice, mai ales în fața sentimentului tot mai puternic de extremă dreapta care neagă schimbările climatice.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?