Conform Destatis, pe măsură ce prima economie a Europei se confruntă cu al doilea val al pandemiei COVID-19, vînzările de hîrtie igienică şi dezinfectanţi sînt din nou în creştere în toată Germania.
”Cumpărăturile de tip hamster (n.r. -„Hamsterkauf”) au început din nou”, a informat Oficiul federal de statistică într-un mesaj publicat pe Twitter.
”Hamsterkauf” este o expresie tipic germană pentru achiziţiile de panică sau acumularea de stocuri. De exemplu, arată Destatis, acum o săptămînă vînzările de hîrtie igienică au crescut cu 89,9% comparativ cu nivelul de dinaintea crizei. La fel și dezinfectanţii, au consemnat o creştere a vînzărilor de 72,5%, iar la săpun au fost înregistrate creşteri de 62,3%.
Germania a reuşit mai bine decît alte mari state europene, precum Marea Britanie sau Franţa, să ţină sub control pandemia COVID-19, însă în ultimele săptămîni numărul cazurilor de infecţie a crescut constant. Joi, Germania a raportat, pentru prima dată, mai mult de 10.000 de noi cazuri de infecţie cu noul coronavirus într-o singură zi.
Datele statistice publicate în primăvară au arătat că acumularea de produse de necesitate zilnică, înainte de aşteptata intrare în carantină, a făcut ca vînzările cu amănuntul în Germania să înregistreze o creştere peste aşteptări în luna februarie.
Adăuga comentariu