„Nu vreau să mai am nimic de-a face cu el”, a declarat pentru Insider Steve Reoch, broker de iahturi și nave de expediție cu experiență, care a vîndut prima barcă în 1979, la cîteva săptămîni după ce un alt submersibil OceanGate, Titan, a explodat catastrofal în adînc, scrie Digi24.
Reoch a mai vîndut și alte submersibile, iar Antipodes a intrat în viața lui după ce OceanGate l-a contactat în legătură cu vînzarea navei. Nava a fost construită de Perry Submersibles în 1996 și a trecut pe la mai mulți proprietari înainte ca Stockton Rush, fost CEO OceanGate, să o cumpere.Submersibilul de puțin peste 4 metri lungime, aflat la sediul OceanGate din Everett, Washington, a fost scos la vînzare cu puțin sub 800.000 de dolari. Potrivit descrierii din anunțul din vînzare, Antipodes poate să coboare pînă la 300 metri adîncime în ocean, putînd fi folosit în „expediții”.
„Cu șase propulsoare electrice individuale de 5 CP, Antipodes este ușor manevrabil la adîncime și extrem de confortabil pentru pilot și patru membri ai echipajului”, se mai precizează pe siteul lui Antipodes. Reoch a spus că Rush a făcut mai multe scufundări cu Antipodes și toate au fost „reușite”.
Cînd OceanGate a început să construiască cel de-al doilea submersibil, Cyclops, Reoch a fost contactat de către Rush care i-a cerut să vîndă Antipodes. OceanGate a continuat să folosească Antipodes și după ce a fost scos la vînzare.
„Deci, nu stătea într-un șopron undeva”, a spus brokerul. Reoch a spus că a existat interes pentru acest aparat în ultimii cinci ani, dar că potențialii cumpărători nu erau avizați. De altfel, el spune că astfel de aparate se vînd cu mare greutate.
Acum, după cele întîmplate cu Titan, Reoch este sigur că Antipodes nu se va vinde niciodată și că îl va scoate din portofoliul său. În plus, el este convins că Antipodes va fi prins într-un litigiu complicat după accidentul lui Titan.
Adăuga comentariu