Corriere della Sera a analizat datele de pe trei platforme diferite de urmărire a zborurilor, pe care le-a comparat cu parametrii furnizați de NASA și rezultă că avionul a atins 1.125 de kilometri pe oră la 15 secunde după ce a început picajul. În acel moment şi la acea altitudine de 2.393 de metri, viteza sunetului a fost estimată la 1.190 de kilometri pe oră, transmite stiri.md cu referire la digi24.ro.
Anchetatorii chinezi sînt ajutați de tehnicienii americani NTSB, FAA și Boeing pentru a găsi o explicație a accidentului din 21 martie în care au murit 132 de persoane.
Echipajul era compus din profesioniști cu experiență: comandantul Yang Hongda avea la activ 6.709 de ore de zbor, iar primul copilot, Zhang Zhengping, acumulase 31.769 de ore de zbor.
Aeronava a decolat la ora locală 13.16. La ora 14.17 a intrat în regiunea Guangzhou, iar după trei minute a pierdut din altitudine fără niciun avertisment și fără să ceară autorizație de la centrul de control. Constatînd reducerea semnificativă a altitudinii, persoana din centru care se ocupa de acel zbor a apelat echipajul de mai multe ori, dar nu a primit niciun răspuns. Cu patruzeci de secunde înainte de prăbușire, avionul își revenise ușor, dar la scurt timp, la ora 14.23, radarul a încetat să mai primească semnale de la avion după o nouă coborîre bruscă.
Ultimele date ale zborului arată că la 31 de secunde după ce a început picajul, aeronava depăşise limitele de viteză de croazieră, ajungînd la Mach 0,85 - 977 de kilometri pe oră la 5.281 de metri altitudine. După cinci secunde a atins Mach 0,91, îndepărtîndu-se de valoarea structurală maximă permisă. Cu un minut înainte de prăbuşire, aeronava a atins valori record de Mach 0,945. Din această cauză, avionul a pierdut bucăţi din vîrful unei aripi, bucăţile fiind găsite la cîţiva kilometri distanţă.
Cele două cutii negre se află în laboratoarele din Beijing și sînt analizate de către experți.
Adăuga comentariu