Expresia oponenților despre Vučić că „iese din frigider” din cauza densității prezenței sale în diferite emisii și în presă a devenit anterior parte din folclorul politic al Serbiei. Președintele însuși, într-unul dintre videoclipurile de campanie dinaintea alegerilor din 3 aprilie, a jucat acest stereotip, ieșind la propriu din frigider, apoi l-a repetat la ultima transmisie televizată înainte de ziua tăcerii din campanile, din 31 martie.
"Sînt gata să vă arăt cum am stins tot iluminatul artificial la etajul meu. Nu pot să-l sting aici din cauza voastră. Dar acolo totul este stins, chiar și micul frigider în care am Cola Zero și apă, este și el stins. Nu este cald acum, așa că contribui cît pot, ajut țara să economisească măcar cît de cît. Pentru că prețurile sînt anormale, imposibile", a declarat marți șeful statului reporterilor.
El a precizat că autoritățile sîrbe au fost nevoite să importe patru gigawați de energie electrică cu o zi înainte, ceea ce a costat bugetul 2,4 milioane de euro.
"Avem în continuare ceea ce a mai rămas dintr-o vară grea, o toamnă grea și o iarnă și mai grea. Sper că vom depăși totul și în curînd vom putea prezenta un plan cetățenilor", a adăugat liderul sîrb.
Anterior, el a declarat în repetate rînduri că costul energiei electrice din țară este unul dintre cele mai mici din Europa. Potrivit acestuia, la începutul lunii iulie, la prețuri la bursele mondiale de aproximativ 360 de euro pe megawatt, în Serbia un megawat pentru gospodării costă 41 de euro, iar pentru întreprinderi - 75 de euro. Producătorul a peste 50% din energia din țară este rețeaua de termocentrale „Nikola Tesla” (TENT)
cu o producție anuală maximă de 20 de mii gigawați-oră produse și 28 de milioane de tone de lignit prelucrat din bazinul Kolubara..
Adăuga comentariu