Prin actul aprobat se exclud anumite proceduri care obligă antreprenorii să se prezinte fizic la Agenția Servicii Publice și, concomitent, sînt incluse prevederi care facilitează interacțiunea la distantă. Astfel, înregistrarea și modificarea documentelor va fi posibilă cu utilizarea semnăturii electronice avansate calificate, transmite Noi.md.
Va fi recunoscută doar semnătura electronică avansată calificată din Uniunea Europeană, fapt care va permite investitorilor să semneze documente în Republica Moldova și să prezinte documente din statele UE. De asemenea, se permite semnarea contractului de muncă electronic nu doar în cazul muncii la distantă, dar și în celelalte cazuri.Totodată, se introduce o gamă largă de posibilități de manifestare a consimțămîntului persoanelor pentru prelucrarea datelor, care la fel sînt în corespundere cu legislația UE.
În opinia autorilor – un grup de deputați ai Fracțiunii parlamentare ”Partidul Acțiune și Solidaritate”, prin promovarea proiectului, se dorește valorificarea avantajelor interacțiunii la distanță și oferirea unui răspuns tehnologic prompt și adecvat în condițiile crizei pandemice.
Adăuga comentariu