Cutremure stiri: 502

Audi a început producţia de metan sintetic

28 iun. 2013,, 11:45   Ştiri Auto
1463 0

Foto: Audi

Audi a inaugurat fabrica e-gas din Germania, devenind primul producător de maşini care dezvoltă un lanţ de distribuţie a energiei durabilă. Procesul începe cu energia "verde", precum apă şi CO2. Produsele finite sunt hidrogen şi metan sintetic: Audi e-gas

„Astăzi, Audi face un pas mare către mobilitatea viitorului,” a declarat Heinz Hollerweger, directorul Total Vehicle Development, în discursul său de la inaugurare. „Audi este, pe plan mondial, unicul producător cu o astfel de tehnologie inovativă. Nucleul strategiei noastre în ceea ce priveşte carburanţi ecologici constă în cercetări asupra carburanţilor sintetici şi ecologici.” Reiner Mangold, directorul departamentului pentru dezvoltarea durabilă a produsului a adăugat, „Instalaţia power-to-gas construită în Werlte are potenţialul de a deveni un proiect de referinţă pentru întreaga revoluţie energetică, departe de graniţele companiei noastre.”

În fabrica e-gas se desfăşoară un proces în doi paşi: electroliză şi metanizare. În primul pas, fabrica utilizează surplusul de energie “verde” pentru a descompune, cu ajutorul a trei electolizoare, apa în oxigen şi hidrogen. Hidrogenul va putea alimenta vehicule cu celule de combustibil. Totuşi, în absenţa unei infrastructuri la scară largă, se trece direct un al doilea proces: metanizarea. Hidrogenul reacţionează cu CO2 pentru a produce metan sintetic, sau Audi e-gas. Acesta este aproximativ identic cu combustibilul fosil natural şi va fi distribuit via o infrastructură deja existentă, reţeaua germană de combustibil, către staţiile CNG. Începând cu toamna anului 2013, fabrica va începe să trimită e-gas Audi către reţea.

Fabrica Audi e-gas va produce anual aproximativ 1.000 de tone metrice de e-gas, legând chimic aproximativ 2.800 tone metrice de CO2. Această valoare corespunde unei cantităţi absorbite de o pădure de peste 220.000 de arbori de fag în decursul unui an calendaristic. Apa şi oxigenul sunt produşi secundari.

Se prognozează că e-gas-ul produs la Werlte va alimenta 1.500 de vehicule noi Audi A3 Sportback g-tron pentru 15.000 kilometri, parcurşi anual, fără emisii de CO2. Modelul 1.4 TFSI în cinci uşi poate funcţiona cu gaz natural, biometan şi e-gas Audi, iar datorită design-ului său bivalent, poate utiliza şi benzină. Acestea oferă o autonomie totală de aproximativ 1.300 kilometri.

Modelul Audi A3 Sportback g-tron va fi lansat spre sfârşitul acestui an şi consumă, în medie, sub 3,5 kg de e-gas la 100 km. Emisiile de CO2 măsurate la nivelul ţevii de eşapament sunt sub 95 g/km, într-un ciclu NEDC. Şofatul cu e-gas Audi este neutru din punct de vedere climatic, din moment ce CO2-ul generat a fost legat anterior, în timpul procesului de producţie al e-gas-ului.

Proiectul Audi e-gas transcende industria auto. Acesta demonstrează ce cantitate de energie “verde” poate fi stocată eficient şi independent de locaţie, transformând-o în gaz metan şi stocând-o în reţeaua de combustibil natural, cel mai mare sistem public de stocare a energiei din Germania.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente ael EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova es refera al problema privind caracterul suveran si independent al statului moldovenese?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав