Foto: Volvo |
Noua gamă de motoare Drive-E duce plăcerea condusului eficient la un nou nivel, unde numărul de cilindri nu mai este important pentru a descrie puterea. Primele trei motoare cu o cilindree de 2.0 litri, cu patru cilindri, vor fi lansate în toamnă.
Versiunea diesel include în premieră mondială tehnologia i-Art iar cel mai puternic motor pe benzină vine cu un sistem bi-turbo.
„Am creat un motor mai mic şi mai inteligent, cu o curbă a puterii ce oferă un condus excepţional comparativ cu un motor cu mai mulţi cilindri, dar ce livrează o mai bună economie de carburant, având doar patru cilindri. Adiţional, prin adăugarea electrificării precum în cazul tehnologiei hibride plug-in, vom ajunge la cifre de putere comparativ cu motoarele V8”, a spus Derek Crabb, vice preşedinte Powertrain Engineering la Volvo Car Group.
Întreaga gamă de motoare Drive-E, ce în timpul dezvoltării a fost numită Volvo Engine Architecture (VEA), constă practic din două motoare cu patru cilindri, unul diesel common rail şi unul pe benzină cu injecţie directă. Acestea înlocuiesc 8 motoare de pe trei platforme.
Versiunile diesel au puteri între 120 şi 230 CP. Versiunile pe benzină pornesc de la 140 CP şi ajung până la peste 300 CP.
Mai multe niveluri de turbo-compresare adaugă flexibilitatea de a acoperi întreaga gamă, de la derivate ultra-eficiente până la versiuni ultra-performante. Pentru a acoperi nevoile tuturor clienţilor, unele motoare vor primi putere adiţională prin electrificare sau prin alte tehnologii.
Iniţial noile S60, V60 şi XC60 vor fi disponibile cu trei motoare din noua gamă: versiunea T6 turbo pe benzină de 306 CP, T5 de 245 CP şi turbo diesel D4 de 181 CP. Noua transmisie automată cu 8 trepte contribuie la condusul rafinat şi economia excelentă de carburant. Unităţile T5 şi D4 vor fi disponibil şi pe noile Volvo V70, XC70 şi S80.
Adăuga comentariu