X 
Cutremure stiri: 506

Ford C-Max Solar Energi Concept promite alimentarea bateriilor mașinii prin panourile solare de pe plafon

3 ian. 2014,, 17:30   Ştiri Auto
3782 0

Foto: ford
Zonele în care infrastructura de încărcare a mașinilor electrice nu este foarte dezvoltată ar putea apela la o soluție alternativă pentru încărcarea bateriilor mașinilor electrice și hibride: panourile solare de pe plafon dezvoltate de Ford și Georgia Institute of Technology pe conceptul C-Max Solar Energi.
Până la rezolvarea problemelor care țin de autonomia mașinilor electrice, principala durere de cap a clienților acestui tip de automobile,Ford se orientează spre soluții alternative pentru asigurarea energiei de care au nevoie motoarele electrice pentru a funcționa. Iar la CES Las Vegas, eveniment dedicat iubitorilor de tehnologie și care își va deschide porțile în 6 ianuarie, Ford aduce conceptul C-Max Solar Energi, care vine cu o soluție interesantă în ceea ce privește captarea energiei solare cu ajutorul unor panouri dispuse pe plafonul mașinii.

Pentru că exista un impediment tehnic în ceea ce privește soluția panourilor solare - timpul de care au nevoie acestea pentru a absorbi energia necesară umplerii bateriilor cu ajutorul cărora funcționează motorul, inginerii Ford au bătut la ușile cercetătorilor de la SunPower și de la Georgia Institute of Technology, care au venit cu o rezolvare interesantă. Este vorba de o suprafață vitrată așezată deasupra panourilor care funcționează precum o lupă, amplificând astfel razele soarelui. Ford afirmă că o zi în care mașina stă sub razele soarelui este echivalentă cu patru ore de încărcare normală prin priză (8 kW). Totuși, americanii afirmă că testele preliminarii au arătat că alimentarea cu energie solară poate asigura până la 75% din necesarul total al unui șofer normal, lucru care ar ajuta în zonele în care prizele electrice nu există sau electricitatea este foate scumpă. Evident, în întâmpinarea zilelor în care soarele se lasă așteptat, mașina este prevăzută și cu o mufă clasică de alimentare cu energie electrică.

Există și alte câteva cifre interesante. Pentru că sistemul de propulsie de sub capota lui C-Max Solar Energi Concept este unul hibrid, autonomia totală anunțată de Ford pentru conceptul său este de 1000 de kilometri, aceeași cu cea afișată de versiunea C-Max Energi "de serie", deja disponibilă în SUA și prevăzută cu plafon clasic, din panouri metalice. În plus, cel de la volan are și posibilitatea rulării timp de 30 de kilometri în mod full-electric.

După prezentarea oficială de a CES Las Vegas, noul sistem de alimentare a bateriilor va fi testat în viața reală de Ford și Georgia Institute of Technology, rezultatul încercărilor urmând să dovedească dacă soluția este fezabilă pe modelele de serie.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente ael EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova es refera al problema privind caracterul suveran si independent al statului moldovenese?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав