Foto: ford |
Pentru că exista un impediment tehnic în ceea ce privește soluția panourilor solare - timpul de care au nevoie acestea pentru a absorbi energia necesară umplerii bateriilor cu ajutorul cărora funcționează motorul, inginerii Ford au bătut la ușile cercetătorilor de la SunPower și de la Georgia Institute of Technology, care au venit cu o rezolvare interesantă. Este vorba de o suprafață vitrată așezată deasupra panourilor care funcționează precum o lupă, amplificând astfel razele soarelui. Ford afirmă că o zi în care mașina stă sub razele soarelui este echivalentă cu patru ore de încărcare normală prin priză (8 kW). Totuși, americanii afirmă că testele preliminarii au arătat că alimentarea cu energie solară poate asigura până la 75% din necesarul total al unui șofer normal, lucru care ar ajuta în zonele în care prizele electrice nu există sau electricitatea este foate scumpă. Evident, în întâmpinarea zilelor în care soarele se lasă așteptat, mașina este prevăzută și cu o mufă clasică de alimentare cu energie electrică.
Există și alte câteva cifre interesante. Pentru că sistemul de propulsie de sub capota lui C-Max Solar Energi Concept este unul hibrid, autonomia totală anunțată de Ford pentru conceptul său este de 1000 de kilometri, aceeași cu cea afișată de versiunea C-Max Energi "de serie", deja disponibilă în SUA și prevăzută cu plafon clasic, din panouri metalice. În plus, cel de la volan are și posibilitatea rulării timp de 30 de kilometri în mod full-electric.
După prezentarea oficială de a CES Las Vegas, noul sistem de alimentare a bateriilor va fi testat în viața reală de Ford și Georgia Institute of Technology, rezultatul încercărilor urmând să dovedească dacă soluția este fezabilă pe modelele de serie.
Adăuga comentariu