Cutremure stiri: 502

Avancronică Raliul Dakar 2014 - anduranţă în Deşertul Atacama şi Munţii Anzi cu două Renault Duster

6 ian. 2014,, 13:37   Ştiri Auto
3676 1

Foto:Renault
Raliul Dakar, cea mai dificilă competiţie de motorsport din lume, începe duminică în America de Sud, străbate Deşertul Atacama şi Munţii Anzi şi aliniază la start inclusiv două exemplare Duster care vor concura sub sigla Renault.
Raliul Dakar este una dintre cele mai reprezentative competiţii din lumea sporturilor cu motor, în primul rând datorită specificului de anduranţă de aproximativ două săptămâni şi a traseului dificil prin deşert.

După ce şi-a primit numele ca urmare a faptului că destinaţia finală era Dakar, capitala statului african Senegal, celebra competiţie s-a refugiat în 2009 în America de Sud ca urmare a ameninţărilor teroriste care au condus la anularea ediţiei din 2008.

O parte din farmecul pierdut al Deşertului Sahara a fost însă înlocuit de Deşertul Atacama şi Munţii Anzi, care traversează toate cele trei ţări în care se va desfăşura ediţia din acest an: Argentina, Chile şi, în premieră, Bolivia.

Raliul Dakar 2014 va începe în 5 ianuarie din localitatea argentiniană Rosario, poziţionată în partea de nord-est a ţării, la câteva sute de kilometri de graniţa cu Uruguay. De acolo, concurenţii se vor îndrepta spre vestul ţării, unde vor pătrunde în Munţii Anzi şi vor înainta spre nord de-a lungul acestora.


După o zi de pauză în 11 ianuarie, concurenţii vor ajunge a doua zi în localitatea Uyuni din Bolivia, pentru ca în 13 ianuarie să pătrundă pe teritoriul statului Chile. De aici, urmează o deplasare spre sud prin Deşertul Atacama şi Munţii Anzi, punctul de sosire al raliului fiind localitatea chiliană Valparaiso.

În total, raliul numără 13 probe speciale desfăşurate pe o distanţă totală de 9.374 km (în cazul clasei auto), dintre care 5.522 km în regim cronometrat.



PETERHANSEL, PRINCIPALUL FAVORIT LA VICTORIE

Fără îndoială, principalul favorit la victorie la clasa auto este Stephane Peterhansel. Francezul în vârstă de 48 de ani a triumfat în ultimii doi ani şi a obţinut un număr record de 11 victorii în Raliul Dakar (şase la clasa moto, cinci la clasa auto).

El va concura şi în acest an pentru echipa Monster Energy X-Raid la volanul unui Mini All4Racing şi are ocazia de a egala recordul de trei victorii consecutive deţinut de Ari Vatanen şi Jean-Pierre Lartigue, însă susţine că nu se gândeşte neapărat la victorie.

"Dacă accepţi presiunea, atunci o simţi prin tot corpul, iar asta ar face cursa dificilă. Sunt relaxat. Nu va fi o mare diferenţă pentru mine dacă mai câştig o dată sau nu. Pentru acest an, organizatorii ne-au dat mai mulţi kilometri de parcurs, iar punctele de reper sunt mai greu de găsit acum. Nu mai este acelaşi raliu care era în Africa, este mai mult un sprint lung", a precizat el.

Peterhansel va avea nu mai puţin de 10 coechipieri la Monster Energy X-Raid, iar doi dintre ei sunt de asemenea foşti câştigători ai competiţiei: Nasser Al-Attiyah şi Nani Roma. Qatarianul se alătură celor de la Mini după victoria obţinută în 2011 alături de Volkswagen şi după două abandonuri suferite în 2012 şi 2013, în timp ce spaniolul a triumfat în competiţie în 2004 la clasa moto.


O NOUĂ PROVOCARE PENTRU CARLOS SAINZ

Un alt pilot renumit care va lua startul în Raliul Dakar este Carlos Sainz, câştigătorul ediţiei din 2010. Spaniolul a semnat un contract cu noua echipă Red Bull SMG Rally Team şi va concura cu un buggy, însă nu îşi propune decât să treacă linia de sosire în 18 ianuarie.

"Sunt foarte optimist în privinţa maşinii pe care o vom lua la Dakar. Obiectivul va fi să ajungem la linia de sosire. Am putea fi rapizi sau am putea fi lenţi, dar important este să nu ne oprim niciodată. Am testat maşina şi am lucrat din greu în ultimele săptămâni pentru a identifica eventualele probleme cu scopul de a le rezolva înaintea cursei", a declarat el.

Un alt fost câştigător al Raliului Dakar este Giniel de Villiers, care speră să repete performanţa din 2009 la volanul unui Toyota Hilux.



DOUĂ DUSTERE LA START SUB BRANDUL RENAULT

La fel ca anul trecut, subsidiara din Argentina a constructorului francez Renault are propria echipă în Raliul Dakar. Botezată Renault Duster Dakar Team, echipa va concura cu două exemplare Duster sub sigla Renault şi îi va alinia la start pe Emiliano Spataro şi Jose Garcia.

Ambele maşini sunt dotate cu un motor V6 de 3.5 litri capabil să genereze 350 CP.

Obiectivul declarat al echipei pentru Raliul Dakar este o clasare în primii 15 în clasamentul general, iar Spataro consideră că poate obţine o astfel de performanţă. "Aceasta este cea mai dificilă cursă din lume şi una în care concurează cei mai buni piloţi, dar prin prisma îmbunatăţirilor pe care le-am făcut de la ultima ediţie a Raliului Dakar suntem încrezători că ne vom atinge obiectivul", a precizat el.

Anul trecut, cu aceeaşi maşină, Spataro a încheiat Raliul Dakar pe locul 29, în timp ce coechipierul său Garcia a fost exclus din competiţie cu numai două zile înainte de final din cauza schimbării neregulamentare a motorului, într-un moment în care ocupa poziţia a 24-a în clasamentul general.



PRIMA PREZENŢĂ PENTRU Ford

Deşi Raliul Dakar a ajuns la cea de-a 36-a ediţie, 2014 este primul an în care pe lista participanţilor s-a înscris şi Ford. Constructorul american nu este însă prezent în mod oficial, ci prin intermediul subsidiarei sale din Africa de Sud, care a oferit două exemplare Ford Racing Ranger T1 pentru Lucio Alvarez şi Chris Wisser.

O altă prezenţă exotică va fi şi constructorul chinez Great Wall, care a oferit două exemplare ale modelului Haval H8 celor de la Red Bull SMG Rally Team. Chinezii au debutat în Raliul Dakar anul trecut şi au reuşit să impresioneze după ce au terminat pe locul şase în clasamentul general.

REZUMATE EXTINSE PE EUROSPORT Fanii din România ai Raliului Dakar vor avea oportunitatea să urmărească imagini din cadrul competiţiei pe Eurosport. Postul de televiziune va transmite rezumate zilnice de câte 30 de minute la miezul nopţii.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente ael EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova es refera al problema privind caracterul suveran si independent al statului moldovenese?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав