Cutremure stiri: 501

Descoperire de senzație: Pămîntul are o soră mai mare, extraterestră!

18 ian. 2014,, 08:30   Ştiinţă şi IT
Foto: blogspot.com
Oamenii de știința au descoperit o planetă la o distanșă de 200 de ani-lumină, sora mai mare a Pămîntului. Planeta KOI-314C arată precum Terra și are aceeași masă cu Pămîntul, dar este cu 60% mai mare datorită atmosferei sale carbogazoase.

Cercetătorii au dezvăluit faptul că această planetă este învăluită de o pătură de hidrogen și heliu de sute de kilometri grosime, potrivit Mirror.

Temperaturile de la suprafața ei ar putea fi mai mari de 104 grade Celsius, prea cald pentru cele mai multe forme de viață de pe Pămînt.

"Această planetă ar putea avea aceeași masă cu Pămîntul, dar nu este precum acesta.

Se dovedește că nu există o linie clară de demarcație între lumile stîncoase ca Pămîntul și planetele 'pufoase', cum ar fi lumile de apă sau giganții de gaz", a spus dr. David Kipping de la Centrul de astrofizică Harvard-Smithsonian.

Noua descoperire a fost făcuta grație datelor furnizate de telescopul spațial Kepler. Cercetătorii erau în cautarea unor luni, mai degrabă decît a unor planete.

Descoperirea a fost anunțată în cadrul reuniunii Societății Americane de Astronomie, care a avut loc la Washington, în Statele Unite.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав