Foto: dacia |
Pe o piaţă în scădere cu 1.7% faţă de 2012 (11.85 de milioane de maşini vândute în Europa în 2013), vânzările Dacia au crescut cu 23.3%, marca de la Mioveni reuşind să atingă un volum de 289.000 de maşini vândute (faţă de 234.400 în 2012). Lansările noilor generaţii Logan, Sandero şi a faceliftului lui Duster au avut un rol foarte important în acest rezultat, clienţii europeni orientându-se după raportul calitate/preţ excelent pe care îl oferă brandul argeşean.
Dintre cele aproape 300.000 de maşini vândute în Europa, 17.500 au fost comercializate în România, Dacia reuşind să crească pe piaţa internă cu 7.7% deşi România a cumpărat cu 13.3% mai puţine maşini în 2013 faţă de 2012. În total, vânzările româneşti de maşini noi au ajuns la 57.700 de unităţi, cel mai mic nivel atins în ultimii 15 ani.
Şi mai notabilă este cota de piaţă pe care o are Dacia (2,4%), fiecare a 42-a maşină care s-a vândut în Europa având pe grilă logo-ul mărcii româneşti. Poziţia Dacia în Grupul Renault a fost şi ea întărită serios în 2013: în condiţiile în care vânzările Renault au scăzut cu 1.1% pe continent, prestaţia excelentă a constructorului nostru a dus la o media pozitivă pentru Renault-Dacia în Europa, +4.4%.
Reuşita Dacia este cu atât mai bună cu cât doar zece mărci au terminat anul pe plus la vânzări. Pe locul al doilea la creşteri s-a aflat Mazda, care a profitat de imaginea proaspătă a noilor Mazda6 şi Mazda3 pentru a creşte în Europa cu +16.1% (133.400 de maşini vândute în total), în timp ce ultimul loc de pe podiumul creşterilor a fost ocupat de Jaguar, cu +14.1% (26.500 de maşini vândute).
De partea cealaltă a baricadei, cele mai abrupte scăderi ale vânzărilor au fost înregistrate în dreptul Grupului Fiat. Alfa Romeo are cea mai mare coborâre (-28.3%, 62.100 de maşini vândute), iar Lancia/Chrysler vine pe locul al doilea în acest top, cu -20.1% (73.900 de maşini). Ultima poziţie a podiumului este ocupată de Chevrolet, care a vândut 138.500 de maşini în Europa, dar a scăzut cu 18.4% faţă de anul precedent. Prestaţia slabă a brandului american a dus, de altfel, la anunţul prin care Chevrolet şi-a anunţat ieşirea din Europa în următoarele 24 de luni.
Adăuga comentariu