X 
Cutremure stiri: 502

Avanpremieră: Marele Premiu de Formula 1 al Australiei 2014

11 mar. 2014,, 14:03   Ştiri Auto
2576 0

Foto: formula 1

După cele trei teste din pre-sezon, pe parcursul cărora echipele au testat noile maşini radical schimbate pentru prima dată, sezonul 2014 de Formula 1 va debuta în Australia pe 13 martie cu o gama complet nouă de pneuri.

Cu reguli substanţial modificate din 2014, această este cea de-a patra gama complet schimbată de pneuri Pirelli în tot atâţia ani, subliniind astfel determinarea fără precedent acordată de compania italiană dezvoltării tehnologice. Pirelli a nominalizat pentru primul weekend de cursa pneurile medium P Zero Alb şi pe cele soft P Zero Galben, care se pretează cel mai bine circuitului stradal de la Melbourne. La fel că şi restul pneurilor din gama 2014, pneurile medium şi soft sunt uşor mai dure şi mai rezistente decât compoziţiile echivalente de anul trecut, fără însă că prin asta performanţele să fie în vreun fel compromise.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: „Această este cea mai radicală schimbare de regulament din era modernă a Formulei 1, astfel că a trebuit să creăm un set complet diferit de pneuri pentru nouă specificaţie dinamică oferită de maşinile 2014, Testele din pre-sezon au demonstrat de altfel cât de mari sunt schimbările pe care le aduc noile reguli pentru toţi, dar noi am lucrat din greu pe parcursul anului trecut iar în iarnă eram pregătiţi cu un set complet nou de pneuri special concepute pentru această nouă generaţie de maşini, incluzând aici noi compoziţii şi construcţii care reduc degradarea în timp ce menţin acelaşi nivel al performanţei. Drept rezultat, încă ne aşteptăm la două, trei opriri la boxe la Melbourne, deşi vom putea face predicţii mai exacte după ce vom vedea maşinile în sesiunile de antrenamente. Prima cursa a sezonului este întotdeauna plină de neprevăzut, dar aşa se va întâmplă mai mult decât niciodată probabil pe întreagă durata a sezonului 2014.”

Jean Aleşi, comentator tehnic Pirelli: „Mi-a plăcut întotdeauna Albert Park: pentru un pilot acesta are elemente din circuitul stradal de la Monaco şi de asemenea ceva elemente din circuitele mai tradiţionale precum Barcelona. Dar anul acesta Melboune va fi şi mai interesant. O dată cu revenirea motoarelor turbo în Formulă 1 începe o transformare radicală atât în privinţa tehnologiei cât şi a stilului de pilotaj. Există acum un cuplu mai mare în momentul acceleraţiei şi la ieşirea din viraje, ceea ce înseamnă că pneurile vor trebui să fie mult mai rezistente la patinare şi la accelerațiile laterale. Piloţii vor trebui să ţină cont de toate acestea, precum şi la faptul că trebuie să dozeze astfel acceleraţia încât să nu între în derapaj.”

Circuitul din punctul de vedere al pneurilor
Melbourne, care a găzduit Marele Premiu al Australiei încă din 1996 este un circuit cu aderenţa scăzută şi în general destul de alunecos. Această favorizează derapajul în gol al roţii, ceea ce duce la o mai profundă degradare a pneului.

Frânarea este un alt element extrem de important la Melbourne. Există un număr de zone de frânare puternică unde forţele de decelerare ating 5G. Această poate cauza blocarea roţilor şi apariţia zonelor plate pe cauciuc, ceea ce va duce la dezechilibrarea maşinii şi la uzură neuniformă a pneurilor.

Anul acesta, s-a introdus un nou sistem de frânare fără o legătură directă (brake by wire), care ajustează presiunea de frânare transmisă roţilor din spate pentru a compensa efectul noului sistem de recuperare a energiei. Aceste două lucruri au un efect direct asupra pneurilor spate.

Există nouă zone de acceleraţie plină pe circuitul de la Melboune, când maşinile încearcă să pună la sol întreagă putere (în jur de 760 CP).Această cauzează adeseori patinări ale roţilor şi în consecinţă generează degradare.

Forţă de apăsare aerodinamică a fost redusă anul acesta, ceea ce are un efect direct asupra pneurilor. Derapajul lateral prelungit poate duce la o uzură neuniformă şi la granularea pneului (graining) – deşi de la ceea ce s-a putut vedea în testele din pre-sezon, această granulare s-a redus iar fenomenul de blistering (ruperea unor bucăţi din bandă de rulare) a dispărut, în ciuda pierderilor de forţă de apăsare.

Pneul stânga-spate este cel mai solicitat la Melbourne, cu 10 viraje de dreapta şi şase de stânga. Forţele longitudinale care apasă asupra pneurilor sunt semnificativ mai mari decât forţele laterale.

Anul trecut Kimi Raikkonen a câştigat cursa pornind de pe poziţia a 7-a a grilei şi folosind o strategie cu două opriri: a plecat pe supersoft şi a schimbat de două ori pe medii. Strategia a fost decisivă pentru victoria să şi prin faptul că reuşit că la fiecare oprire să obţină un timp de top şase.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente ael EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova es refera al problema privind caracterul suveran si independent al statului moldovenese?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав