Cutremure stiri: 502

NOUL VOLVO XC90: UN NOU NIVEL DE INTERACTIUNE CU SOFERUL

10 iun. 2014,, 16:04   Ştiri Auto
6009 0
Foto: volvo
Designerii și inginerii de la Volvo Car Group (Volvo Cars) au modificat principiul interacțiunii dintre șoferi și automobile. În consola centrală a noului Volvo XC90 nu va exista setul obișnuit de butoane. El va fi înlocuit cu un ecran mare digital, aidoma unui Tablet PC. Sistemul va mai avea un display și butoane, amplasate pe volan și activate cu degetul mare al mâinii.
A rezultat cel mai performant sistem de interacțiune șofer-automobil, existent pe piață. El este mult mai simplu ca sistemele tradiționale. Și permite sporirea nivelului de securitate: activarea sistemelor automobilului și utilizarea altor funcții se face fără a sustrage atenția de la drum.
În cazul noului XC90 spațiul salonului este utilizat mult mai eficient, sunt accesibile și funcțiile noi, cum ar fi Noblachnye pentru transmiteri muzicale și alte servicii, inclusiv primul în lume sistem montat de căutare și achitare a locului de parcare Park and Pay, precum și posibilitatea de oglindire și utilizare a dispozitivelor Apple iOS cu proiectarea datelor pe ecranul digital.
"În măsura în care posibilitățile de accesare a sistemelor automobilului la Internet sporesc, iar oamenii din salon pot beneficia de mai multe funcții și servicii, este important să fie elaborat procesul optim de interacțiune a omului cu sistemele automobilului. Aceste servicii trebuie prestate în așa fel, ca ele să nu afecteze nivelul de securitate, dar să rămână clare și optime pentru procesul șofatului", consideră dr Thomas M. Müller, vicepreședinte în problemele elaborării sistemelor electronice, electrice și a soluțiilor cu utilizarea tehnologiilor de electrificare Volvo Car Group.
Sistemul obișnuit de dirijare, accesibil șoferului în cazul celor mai multe automobile moderne de categoria premium, include cca 30 de butoane, înșirate pe panoul de comandă. Șoferul este nevoit să piardă timpul, căutându-le pe cele necesar, ceea ce sporește riscul sustragerii atenției lui.
Sensus – o decizie înțeleasă instinctiv
Noua interfață Volvo, componentă a soluției Sensus, este elaborată reieșind din cercetările la zi în domeniul ecranelor digitale. Șoferul înțelege, la nivel intuitiv, unde sunt amplasate mijloacele de dirijare și cum pot fi utilizate acestea.
"Scopul suprem al designerilor și inginerilor noștri a fost să asigure o interacțiune clară a șoferului cu sistemul, fără a-i sustrage atenția de la drum. Sistemul este creat în așa fel, ca șoferul să fie maxim atent la drum, fără a fi nevoit să lase volanul din mâini",- explică Thomas Ingenlath, vicepreședinte-șef în probleme de design, Volvo Car Group.
Noul sistem de dirijare este doar unul dintre multiplele exemple care demonstrează că noul XC90 a fost creat pentru oamenii, care îl vor conduce.
Cum funcționează noul sistem?
Ecranul digital înlocuiește butoanele tradiționale și comutatoarele de pe consola centrală, oferind o soluție integră. Panoul central interacționează cu tabloul de bord adaptiv din fața șoferului, informația actuală este proiectată pe display, reflectat în partea de jos a parbrizului din fața șoferului. Interfața utilizatorului include mijloacele de dirijare de pe volan, și un sistem modern de dirijare vocală.
"Este logică utilizarea ecranului. E suficient să utilizezi sistemul un timp scurt, și veți dispune de memoria musculară,- explică Peter Mertens, vicepreședinte-șef în probleme de cercetări și elaborări Volvo Car Group. – Informația, mijloacele de navigare și funcțiile de reproducere a muzicii se află în partea de sus a ecranului și sunt vizibile. Mijloacele de dirijare a telefonului, pictogramele anexelor și funcția controlului climei se află în partea de jos. Șoferul poate ușor să întindă mâna și să acceseze funcția necesară. Logica amplasării funcțiilor reiese din frecvența utilizării lor și cercetări, și din utilizarea tehnologiilor avansate".
Funcțiile sunt repartizate pe ecranul vertical în niveluri: sus – navigarea, apoi dirijarea sistemelor muzicale și de telefonie. Cel mai sus se află o dungă îngustă, pe care sunt proiectate informații pentru șofer, iar mijloacele de dirijare a controlului climei sunt la cel mai de jos nivel.
În timpul utilizării funcțiilor unui nivel, acesta se lărgește, celelalte – se comprimă, dar rămân vizibile și ușor accesibile. O atare configurație face ecranul mai comod în utilizare, deoarece utilizatorul nu trebuie să intre în miniul principal pentru a trece de la o funcție la alta.
"Tabloul digital de bord și display-ul reflectat pe parbriz asigură șoferului întreaga informație necesară ", - consideră dl Ingenland.
Conexiunea multilaterală
Noul XC90 oferă o conexiune multilaterală grație utilizării Noblachnye de la Ericsson, și a sistemelor de navigare de la compania HERE, fapt care permite înnoirea contentului și simplificarea întregului proces de utilizare a tehnologiilor digitale în automobil.
Sistemul Sensus include mai multe anexe Noblachnye, executate în conformitate cu interfața obișnuită Volvo. În funcție de piață, Noblachnyeinclude Internet-radio, sistemul de navigare, căutare și achitare a parcării, alegerea restaurantelor la locul de destinație, reproduceri muzicale, etc.
"XC90 vă va aminti că e timpul să vizitați dealerul pentru deservirea tehnică, vă va sugera îcnd să vă programați pentru deservire. Anexa Connected Service Booking – doar primul pas ce transformă SDT a dealerului într-o verigă a sistemului ecologic unic, bazat pe tehnologiile de conexiune ",- spune dr Muller.
Integrarea ideală a smartphonului
Noul XC90 – este primul modelVolvo, care propune Apple CarPlay, adică face accesibile funcțiile și serviciile obișnuite pentru utilizatorii iPad, iPhone șiiPod. Acum ele sunt accesibile pe ecranul mare de pe consola centrală. Utilizatorii vor recunoaște imediat pictogramele utilizate în anexele de bază Apple, inclusiv funcțiile telefon, mesagerie, reproducerea muzicii și navigare.
"Interfața simplă și clară utilizatorului Apple se combină excelent cu designul scandinavic Volvo și tendința noastră de a oferi utilizatorilor un sistem funcțional și bine pus la punct ", - a mai spus dl Inghenlat.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente ael EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova es refera al problema privind caracterul suveran si independent al statului moldovenese?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав