X 
Cutremure stiri: 506

Pe noul pod din extravilanul satului Ghindeşti a fost construită o cale ferată

27 iun. 2014,, 12:45   Societate
4057 0
Foto: stiri.mersultrenurilor.ro
Pe noul pod din extravilanul satului Ghindeşti, joi a fost dată în exploatare o nouă cale ferată. Lungimea podului este de 77 m, lăţimea – de 4,1 m, iar înălţimea – de 8,5 m. Segmentul de cale ferată ce traversează podul este de circa 620 m.

Agenţia "Infotag" relatează, cu referire la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, că lucrările de instalare a căii ferate au fost executate de compania turcă Onur&Summa, în parteneriat cu Întreprinderea de Stat "Calea Ferată din Moldova". Podul face parte din planul de reconstruire şi modernizare a 93 km de drum Sărăteni-Soroca, a căror încheiere este preconizată pentru august curent.

Ambasadorul SUA în Moldova, William Moser, a menţionat la ceremonie că locuitorii satului Ghindeşti "circa 10 ani au aşteptat apariţia noului pod, deoarece precedentul a fost construit încă la finele secolului XIX şi a avea doar o bandă de circulaţie".

"Au fost întreprinse multe eforturi de construcţie a podului şi sper că viitoarele generaţii ale Moldovei vor aprecia generozitatea poporului american, care a alocat resurse pentru reconstruirea drumului Sărăteni-Soroca, în special a podului cu cale ferată", a spus Moser.

Viceministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor Boris Gherasim a spus că reabilitarea podului din extravilanul Ghindeşti va spori securitatea traficului pe acest segment de drum, care este considerat unul dintre 120 cele mai periculoase din Moldova, cu un risc sporit de accidentare.

"Nivelul lucrărilor efectuate atît pe pod, cît şi pe întreg segmentul Sărăteni-Soroca este foarte înalt, sperăm şi pe viitor să continuăm cooperarea cu compania contractoare", a spus Gherasim.

Suma totală a resurselor alocate pentru reabilitarea traseului Sărăteni-Soroca, care este parte a traseului internaţional M2, ce leagă Moldova cu Ucraina, este de peste $100 milioane. Din acestea, pentru construcţia podului şi instalarea căii ferate au fost cheltuite $2,4 milioane. Resursele au fost alocate în cadrul proiectului Compact, finanţat de Guvernul SUA şi implementat de fundaţia "Provocările Mileniului".

Programul de cinci ani Compact, cu un buget de $262 milioane, a fost lansat în Moldova în septembrie 2010. Resursele au fost alocate pentru reabilitarea drumurilor şi a sistemelor de irigare.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente al EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova se referă la problema privind caracterul suveran și independent al statului moldovenesc?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав