Foto: mazda |
Noua Mazda2 se îndreaptă către Europa, unde pachetul generos de dotări şi capabilităţile care sfidează convenţionalul se vor face simţite în segment după debutul planificat pentru această toamnă. Deja lansată în Japonia, noua Mazda2 şi-a adjudecat titlul de Maşina Anului pentru 2014-2015. Este a doua oară în ultimii trei ani când un model Mazda primeşte această distincţie după CX-5 în 2012-2013.
Noul model Mazda2 combină gama completă de tehnologii SKYACTIV cu designul KODO –Soul of Motion prezent pe conceptul Mazda Hazumi expus la Geneva, în luna martie. Acesta dispune de interiorul intuitiv prezentat pentru prima oară la Mazda3, inclusiv Active Driving Display – primul Head-Up Display din această clasă – şi o interfaţă om-maşină special adaptate pentru cabina subcompactei. Cu MZD Connect, noua Mazda2 este, de asemenea, una dintre primele modele din segmentul B care asigură conectivitate online în deplină siguranţă. Cabina este surprinzător de spaţioasă şi confortabilă, în special pentru conducătorul auto, dar oferă şi unul dintre cele mai generoase spaţii pentru picioare pasagerilor de pe banchetă.
Una dintre cele 4 motorizări care se pot regăsi sub capotă este SKYACTIV-D 1.5 diesel, complet nouă, cu compresie scăzută, care produce 77 kW/105 CP şi un cuplu maxim de 220 Nm cu un consum de doar 3,4l/100 km şi emisii de CO2 de 89g/km*. Totodată, noua Mazda2 va putea fi propulsată de motorul pe benzină SKYACTIV-G 1.5 în trei variante de putere, între 55 kW/75 CP şi 85 kW/115 CP. Acestea se remarcă prin consumuri reduse de combustibil şi niveluri de emisii de CO2 care variază de la 4,5 la 4,9l/100 km şi 105 la 115g/km*. Puterea este transferată către roţile din faţă mulţumită cutiilor manuale în cinci şi şase trepte SKYACTIV-MT precum şi printr-o transmisie automată SKYACTIV-Drive cu şase viteze. Toate sunt versiun noi, mai uşoare, ale cutiilor de viteze de pe celelalte modele Mazda de nouă generaţie.
Noul model va beneficia şi de şasiul SKYACTIV-Chassis şi, odată cu acesta, de manevrabilitatea sportivă foarte apreciată de la modelele mai mari din gama Mazda. Acesta este optimizat pentru dimensiunea Mazda2 iar rezultatul este un răspuns remarcabil care se adaugă confortului sporit şi stabilităţii care inspiră încredere, elemente mai puţin obişnuite pentru un model subcompact.
Noua Mazda2 este foarte bine echipată cu tehnologie de ultimă oră. Sistemele de siguranţă activă i-ACTIVESENSE includ Blind Spot Monitoring (BSM). Disponibil pentru prima dată pe o Mazda în Europa, sistemul BSM monitorizează unghiurile moarte din spatele şi lateralele vehiculului, chiar şi atunci când maşina se deplasează în marşarier. Deşi greutatea autovehiculului începe de la doar 970kg, cel mai nou model Mazda asigură şi un nivel ridicat de siguranţă pasivă.
Motor | SKYACTIV-G 1.5 litri (75 CP) | SKYACTIV-G 1.5 litri (90 CP) | SKYACTIV-G 1.5 litri (115 CP cu i-ELOOP) | SKYACTIV-D 1.5 litri (105 CP) | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Putere maximă | kW(PS)/rpm | 55(75)/6,000 | 66(90)/6,000 | 85(115)/6,000 | 77(105)/4,000 | |
Cuplu maxim | Nm/rpm | 135/3,800 | 148/4,000 | 148/4,000 | 220/1,400-3,200 | |
Norme de emisii | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | ||
Cutie de viteze | 5MT | 5MT | 6AT | 6MT | 6MT | |
Consum de combustibil* | l/100km | 4.7 | 4.5 | 4.8 | 4.9 | 3.4 |
Emisiile CO2* | g/km | 110 | 105 | 112 | 115 | 89 |
Lungime | mm | 4,060 |
---|---|---|
Lăţime | mm | 1,695 |
Lăţime (inclusiv oglinzi exterioare) | mm | 1,983 |
Înălţime (fără antenă) | mm | 1,495 |
Ampatament | mm | 2,570 |
Adăuga comentariu