Cutremure stiri: 501

Rușii i-au surprins pe europenii din NATO

6 noi. 2014,, 04:30   Externe
6770 10
Foto: rusplt.ru
După ce UE a impus Rusiei sancțiuni economice, sperînd s-o îngenuncheze și să-i diminueze forța militară, Rusia demonstrează că țările europene nu și-au atins scopul propus. Rusia care nu și-a pierdut și inteligența odată cu sancțiunile, se joacă cu ele, precum pisica cu șoricelul.

Un nou val de isterie a lovit prin contagiune media europeană, după patent copy/paste, de la cea americană. Știrile sună cam așa : țările membre ‪NATO și-au mobilizat fortele aeriene, NATO este în stare de alertă. Vedetele canalelor de știri se întreabă ce e de făcut ca să rezolve problema ? Dar care este problema ? Cum toată lumea se pricepe aproximativ la geografie, vă sugerez să priviți mai bine harta Europei.

Ce s-a întîmplat de fapt ? Patru avioane de vînătoare-bombardament Su-34 și Su-24 escortate de un Su-27 și două MiG-31, decolate din enclava Kaliningrad, au survolat apele internaționale ale mării Baltice în după amiaza zilei de 28 octombrie 2014. Fiind interceptate în golful Finlandei de avioanele germane Eurofighter dislocate în Estonia. Formația de avioane rusești a schimbat cu 180 de grade direcția reintrînd în marea Baltică, unde a fost urmărită de avioane F-18 finlandeze, Gripen suedeze și F-16 daneze. Cu toate că avioanele rusești transmiseseră planul de zbor autorităților de trafic aerian din țările riverane și emiteau codul zilei prin aparatura de identificare standard OACI.

Cîteva ore mai tîrziu, pe 29 octombrie 2014, în jurul orelor 03:00 UTC radarele norvegiene au detectat o altă formație de patru avioane de bombardament rusești Tu-95, însoțite de patru cisterne de alimentare în aer Il-78, zburînd în spațiul internațional de deasupra mării Norvegiei. După ce au fost reperate, șase avioane au rupt formația și s-au întors spre marea Barenț. Celelalte două aparate Tu-95 au continuat traiectul paralel cu țărmul Norvegiei, survolînd marea Nordului către Scoția. Bombardierele rusești au fost interceptate în apele internaționale, forțate să schimbe direcția de zbor, fiind însoțite de avioane britanice Eurofighter Typhoon pînă deasupra oceanului Atlantic. Întîmplarea a făcut ca alte două avioane Eurofighter să decoleze în același timp din sudul Angliei pentru a intercepta un avion cargo lituanian care se îndrepta spre Londra, fără legătură radio cu organele de trafic.

După ce au ocolit Irlanda, cele două bombardiere Tu-95 au schimbat din nou direcția de zbor, ajungînd în apropierea coastelor Portugaliei, unde au fost interceptare de aparate F-16 portugheze. Din acel moment cele două Tu-95 s-au îndepărtat de spațiul aerian european, urmînd o rută atlantică pînă aproape de Groenlanda, de unde, în jurul orelor 16.00 UTC, au luat cap compas de revenire la baza lor din Rusia. Tot în după amiaza zilei de 29 octombrie 2014, o formație de două bombardiere Tu-95, escortate de două avioane de vânătoare Su-27 M, au evoluat în spațiul aerian al mării Negre, fiind interceptate de aviația turcă, deasupra apelor internaționale din apropierea coastelor Anatoliei.

NATO n-a afirmat absolut de loc că avioanele rusești ar fi survolat spațiul aerian al vreunui stat străin. Atunci care este problema ? Mai ales că din luna martie 2014, avioanele AWACS, escortate de avioane de vînătoare ale NATO, fac exact același lucru pe care l-au făcut pe 28 și 29 octombrie 2014 avioanele rusești. Adică patrulează zilnic la granța de vest a Rusiei și în Marea Neagră, utilizînd spațiul aerian al țărilor NATO din vecinătatea Rusiei. Crede cineva că rușii n-au ridicat și ei avioanele de vînătoare cînd AWACS-urile s-au apropiat la limita spațiului aerian rusesc ?

Numai că Rusia n-a declanșat o campanie media și nici n-a pomenit în vreun comunicat despre așa ceva. Mă tem că această isterie media poate fi o metodă de război psihologic folosită chiar de NATO, prin intermediul canalelor media, avînd ca țintă cetățenii statelor membre NATO. Mai ales că anterior, aceleași canale media au avut grijă să strecoare în subconștientul oamenilor, o posibilă consecință.

Într-un articol anterior am informat cititorii că în 2014, armata rusă a încheiat implementarea unei noi structuri de cercetare C4I, bazate pe complexe de cercetare-lovire, menită să asigure proiectarea cu cea mai mare precizie a forței, instantaneu, la distanțe de sute sau mii de km. Și că al treilea nivel de culegere şi de prelucrare a datelor de cercetare este cel strategic, reprezentat de avioanele de cercetare cu rază mare de acține, avînd la bord echipaje specializate în metode ELINT. Printre acestea se regăsesc aparatele Tu-95/ Tu-142 și MiG-25RB/MiG-31B, care au participat la această aplicație.

Noua structură de cercetare-lovire C4I a armatei ruse

Tot în această aplicație au participat și două noi avioane Su-34 pe care s-a montat containerul M400 care conține senzori în infraroșu Raduga, camere panoramice AP-403 și AP-404, camere foto plan-înclinate AK-108FM și containerul M402 Pika de tip SLAR (side-looking airborne radar ), capabil să afişeze sub formă digitală harta terenului, lateral faţă de traiectul de zbor, până la o distanţă de 300 km. Cum în memoria procesorului există o hartă anterioară, harta actuală este comparată în mod automat pentru depistarea apariţiei unor noi mijloace de luptă inamice sau a dislocării celor deja cunoscute.

Rușii n-au făcut nimic altceva decît să testeze cu cît a fost redus nivelul de ripostă al aviației, din serviciul de luptă al unor țări NATO, din nordul, vestul și sud-estul Europei, ca urmare a slugărniciei lor față de SUA. Reamintesc faptul că Anglia a dislocat o escadrilă de12 avioane Tornado GR4 și avioanele de cercetare fără pilot MQ-9 Reaper, la baza aeriană Akrotiri din Cipru pentru a participa alături de aviația SUA la bombardarea obiectivelor grupării Statul Islamic al Irakului și Levantului ( SIIL ) din Siria și Irak.

Belgia și Olanda au trimis cîte 6 avioane F-16 ( + două de rezervă ) în Emiratele Arabe Unite, ca să facă același lucru. Danemarca a și ea trimis în Golf 7 avioane F-16, din totalul de 30 al Forțelor sale Aeriene. Norvegia care a trimis 6 F-16 în 2011 în Libia, se pregătea să trimită și ea 6 avioane să bombardeze Irakul și Siria. SUA s-a opus ca Rusia să participe la coaliția anti-SIIL.

Colac peste pupăză, Germania a dislocat 4-6 avioane Eurofighter în Estonia ( din totalul de 42 apte de zbor ). În Lituania pe lîngă cele 6 CF-18 canadiene, Portugalia a dislocat și ea 6 F-16 ( din cele 30 de F-16 rămase în dotare ). Olanda a trimis alte 6 avioane F-16 în Polonia. Lăsînd propriul lor teritoriu național neapărat, în cazul unei invazii aero-terestre.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав