X 
Cutremure stiri: 502

Grație farurilor «inteligente» de la Ford, oamenii și animalele pot fi văzute și pe întuneric

23 iul. 2015,, 17:29   Ştiri Auto
4400 1
Foto: ford

Șofatul pe timp de noapte, în special dacă drumul nu este iluminat, poate cauza un stres major. Ford elaborează noi tehnologii de iluminare, care permit șoferilor să observe lesne potențialele obstacole de pe drum, inclusiv pietonii, cicliștii sau animalele.
Sistemul iluminării frontale, elaborat de Ford, este bazat pe utilizarea camerelor video și poate lărgi fascicolul de lumină la intersecții și sectoarele de drum cu sens giratoriu, asigurând iluminarea mai bună a obstacolelor periculoase, aflate pe contrasens. Noua tehnologie îi atenționează pe șoferi dacă în fața automobilului sau chiar alături cu drumul apar pietoni, cicliști și animale mari.
«Pe timp de noapte, șoferii trebuie să reacționeze rapid la apariția neașteptată a oamenilor sau a altor obstacole pe carosabil. Noile elaborări Ford reprezintă un sistem perfecționat al iluminării frontale, bazat pe utilizarea camerelor de luat vederi, iar sistemul de iluminare punctuală permite anunțarea promtă a șoferului despre apariția oamenilor sau animalelor, ce pot prezenta un potențial pericol », – spune Ken Washington, vicepresedinte de cercetări avansate și dezvoltare, Ford.
La baza sistemului perfecționat al iluminării frontale cu utilizarea camerelor video stau așa tehnologii Ford, ca sistemul de iluminare adaptivă și sitemul de recunoaștere a semnelor de circulație, care deja sunt sunt în dotarea automobilelor Ford, asigurând șoferilor o vizibilitate mai bună la intersecțiile complicate și înlesnindu-le observarea semnelor ”Stop” și ”Cedează trecerea”.
În plus, sistemul utilizează informațiile GPS pentru îmbunătățirea iluminării curbelor și a pantelor de pe ruta aleasă. În cazurile când datele GPS sunt inaccesibile, tehnologia utilizează o cameră video frontală, montată la baza oglinzii retrovizoare, pentru depistarea marcajului rutier și pronosticarea curbelor drumului.
Următorul pas evolutiv este păstrarea informației în sistemul de navigare. La circulația repetată pe aceeași rută, farurile se vor adapta automat la particularitățile drumului, asigurând o iluminare mai bună.
Sistemul de iluminare frontală cu utilizarea camerelor video a fost elaborat la Centrul European de cercetări și inovații Ford din Ahen, Germania. Ford consideră că tehnologia dată va fi pusă la dispoziția comanditarilor europeni în cel mai scurt timp.
Sistemul de iluminare punctuală se află la etapa elaborărilor prealabile de către inginerii Ford din Ahen, acesta utilizează o cameră infraroșie montată în grilajul radiatorului, capabilă să depisteze și să urmărească concomitent opt oameni și animale mari, inclusiv câini , la o distanță de 120m.
Sistemul poate ilumina, pentru șofer, două obstacole periculoase, prin intermediul unei pete luminoase și a unei benzi de pe carosabil, utilizând în acest scop două lămpi speciale cu LED-uri, amplasate lângă proiectoarele de ceață. Obiectele iluminate sunt proiectate pe ecranul display-ului din automobil. Ele sunt marcate cu un chenar roșu sau galben – în funcție de distanța până la obstacol și gradul de amenințare, pe care o prezintă.
Rezultatele cercetărilor în domeniul securității la trafic demonstrează, că la circulația pe drumuri neiluminate probabilitatea unor accidente rutiere sporește substanțial. Asemenea incidente rutiere pot cauza traume și chiar decese. Ford face parte dintre producătorii cei mai avansați în domeniul inovațiilor în tehnologia iluminării. În prezent, noul Ford Mondeo, spre exemplu, deja oferă următoarele sisteme:
Faruri dinamice LED care asigură iluminarea clară, ca la lumina zilei, precum și adaptarea luminilor din față cu reglarea intensității și a unghiului de virare a farurilor. Sistemul poate selecta una dintre cele șapte setări, în funcție de viteza automobilului, condițiile iluminării exterioare, unghiul de înclinare a volanului, distanța până la automobilulu din față și activarea ștergătoarelor de parbriz.
Sistemul de comutare automată a luminilor, fază lungă/scurtă (Auto High Beam Control) depistează automobilele care vin în întâmpinare și comutează automat faza scurtă a luminilor, iar după ce automobilele s-au îndepărtat unul de celălalt – tot automat comutează faza lungă.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente ael EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova es refera al problema privind caracterul suveran si independent al statului moldovenese?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав