Potrivit inițiativei venite de la Guvern, Prim-ministrul va selecta cel puțin doi candidați la funcția de Procuror General și va transmite lista și dosarele acestora Consiliului Superior al Procurorilor. În vederea verificării integrității candidaților, autoritățile și instituțiile responsabile vor prezenta orice informație necesară și vor oferi acces la toate informațiile pe care le dețin.
Consiliul Superior al Procurorilor poate restitui lista candidaților și dosarele acestora în termen de 5 zile lucrătoare de la data recepționării, dacă cel puțin un candidat nu corespunde în mod vădit condițiilor prevăzute de legislație. După înlăturarea încălcărilor, Prim-ministrul va prezenta Consiliului Superior al Procurorilor aceeași listă sau o altă listă de candidați, dar poate decide și reluarea preselecției.În cazul în care candidatura este respinsă de către Președintele țării, Consiliul Superior al Procurorilor va propune același candidat în mod repetat dacă va considera că respingerea nu întrunește condițiile prevăzute de legislație sau va propune următorul candidat care a acumulat cel mai mare punctaj.
Totodată, la sesizarea Președintelui țării, ministrului justiției sau din oficiu, Prim-ministrul poate institui o comisie care va evalua activitatea Procurorului General în caz de imixtiune ilegală în activitatea altui procuror, în caz de intervenție ilegală pe lîngă autorități sau în caz de comitere a unor acțiuni ce afectează grav imaginea Procuraturii ori independența procurorilor. Comisia va fi formată dintr-un fost procuror sau fost judecător cu cel puțin 10 ani în funcția respectivă, un expert internațional și un reprezentant al societății civile. Membrii Comisiei trebuie să aibă o reputație ireproșabilă și cel puțin 10 ani de experiență în domeniul de specialitate.
Adăuga comentariu