Cei responsabili pentru această tehnologie sînt cei de la ThyssenKrupp, o firmă germană de inginerie. Au anunțat încă din 2014 ideea unui lift care ar funcționa fără cablu. Deși a fost primită cu scepticism, trei ani mai tîrziu germanii deja efectuau primele teste.
În loc de cabluri, acest lift folosește șine pentru a se deplasa, care funcționează ca motoare liniare. Folosesc cîmpuri magnetice pentru a face cabina să se deplaseze de-a lungul șinelor. În momentul în care liftul se oprește la un anumit etaj, șinele au capacitatea de a se roti. Astfel, liftul poate lua și traiectoria stînga/dreapta, nu doar sus/jos.
Compania care a dezvoltat tehnologia are planuri și mai mari de atît. Vrea să construiască un sistem alcătuit din mai multe axe alăturate. Asta ar putea fi de folos în clădirile foarte înalte, în care circulă foarte mulți oameni. În locul unui singur lift pe un ax, tehnologia ar putea oferi mai multe cabine care operează într-un circuit, asemenea unui sistem de șine de metrou în interiorul unei clădiri.
Tehnologia se numește MULTI, iar o clădire din Germania deja a anunțat că vrea acest lift pentru locatarii săi. Din păcate, achiziția nu este una foarte accesibilă. Instalarea liftului fără cablu ar costa de cinci ori mai mult decît un sistem standard.
Adăuga comentariu