Cutremure stiri: 505

Oamenii de știință au descoperit de ce bărbații trăiesc mai puțin decît femeile

7 mar. 2020,, 00:01   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la Universitatea din New South Wales (Australia) au descoperit ca bărbații mor înaintea femeilor din cauza caracteristicilor în cromozomii Y, nu doar din cauza stilului de viață.

Biologii au testat ipoteza conform căreia cromozomul Y nu este capabil să protejeze pe deplin organismul cu gen heterogametic (XY) de mutațiile dăunătoare din cromozomul X.

Femelele multor animale au doi cromozomi X, adică două copii ale genei sexuale, de aceea ADN-ul defect poate fi înlocuit de al doilea ADN normal. În acest caz, efectele nocive ale prezenței cromozomului de sex masculin (sau feminin la păsări, reptile și insecte) ar trebui să fie observate la toate animalele de gen heterogametic, transmite NOI.md cu referire la lenta.ru.

Experții au analizat datele privind speranța de viață nu numai a primatelor, altor mamifere și păsări, ci și a reptilelor, peștilor, amfibienilor, arahnidelor, păianjenilor, lăcustelor, gîndacilor, fluturilor și moliilor. Se pare că indivizii cu sex heterogametic tind să moară, în medie, cu 17,6% mai devreme decît animalele homogametice.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав