X 
Preşedintele stiri: 4167

Škoda Auto Sărbătorește 90 și 160 de Ani de Inovație la Uzinele Kvasiny și Vrchlabí

2 sep. 12:22   Ştiri Auto
3006 0

În acest an, Škoda Auto marchează aniversări importante la uzinele sale Kvasiny și Vrchlabí: uzina Kvasiny împlinește 90 de ani de producție auto și a fost integrată în rețeaua de producție Škoda în 1947, în timp ce uzina Vrchlabí are o istorie de 160 de ani, dar primele modele Škoda au ieșit de pe linia de producție abia în 1946. În 1945, ambele facilități au fost naționalizate și incluse în cadrul Škoda, cunoscută pe atunci sub numele de AZNP (Automobilové závody, národní podnik). În ultimii ani, aceste uzine au suferit o transformare radicală, integrând extensiv tehnologii Industria 4.0. La Kvasiny, Škoda produce în prezent modelele Karoq, Kodiaq și Octavia, în timp ce uzina Vrchlabí se concentrează pe fabricarea transmisii automate direct-shift DQ200. Ambele locații joacă un rol crucial în avansarea strategiei de sustenabilitate a companiei, atingând repere semnificative în ultimii ani.

Uzina Kvasiny: De la Modele Sportive la Favorit

Pe amplasamentul actualei uzine Kvasiny, František Karel Janeček a înființat o fabrică pentru producția de caroserii pentru micile automobile Jawa 700 începând cu 1934. În 1945, Škoda a preluat fabrica și modele iconice precum 1101 'Tudor', Felicia Roadster, 110 R Coupé, Garde și Rapid au ieșit de pe linia de producție. În 1947, uzina Kvasiny a început să construiască modelul Superb OHV. Între 1959 și 1964, aici s-a produs Škoda Felicia, iar între 1961 și 1971, uzina a fabricat Octavia Combi. În plus, locația a fost esențială în construcția mașinilor de curse, precum 200 RS și 130 RS. În anii '80, fabrica a adus la viață diverse versiuni ale seriei Škoda 105/120/130 cu motoare montate în spate și tracțiune pe roțile din spate, culminând cu lansarea modelului cu tracțiune pe roțile din față Favorit.

Kvasiny astăzi: SUV-uri populare și Octavia actualizată


În 2002, la Kvasiny a început producția primului Superb de generație modernă. De atunci, fabrica a evoluat continuu, marcând repere precum deschiderea unui depozit automat pentru componente mici, înființarea unui centru de competență multifuncțional și a unui centru educațional, precum și extinderea atelierului de caroserii. În 2019, Škoda a lansat producția primului său model hibrid plug-in, Superb iV. Gama actuală fabricată la Kvasiny include SUV-urile Karoq și Kodiaq, precum și Octavia. Până în iunie 2024, uzina Kvasiny a produs peste 4.000.000 de vehicule Škoda din diferite serii de modele, de la integrarea în grupul Volkswagen în 1991.

Uzina Kvasiny este, de asemenea, dedicată avansării inițiativelor de sustenabilitate ale Škoda Auto. În prezent, până la 90% din electricitatea utilizată la fabrică provine din surse regenerabile. În 2023, locația și-a îmbunătățit procesul de vopsire, îmbunătățind parametrii tehnici pentru a economisi anual 6.000 MWh de gaz natural.

Uzina Vrchlabí: De la cărucioare la producția de vehicule

Tradiția fabricării industriale în Vrchlabí datează din 1864, când un antreprenor local a înființat compania Ig. Th. Petera & Sons, specializată în fabricarea cărucioarelor și echipamentelor de șa englezești. Atelierul s-a extins într-o fabrică în 1904, iar până în 1908, prima caroserie de automobil a fost produsă acolo. Între 1908 și 1946, locația a funcționat ca o companie privată, producând caroserii de automobile la comandă.

În 1946, fabrica Vrchlabí a devenit parte a AZNP, marcând începutul producției de automobile Škoda. Cel mai emblematic vehicul din Vrchlabí a fost legendarul Škoda 1203, un camion versatil și platformă, primele unități fiind produse în 1968. Ulterior, fabrica s-a concentrat pe versiuni de echipare superioare ale seriei 150/120 și, în cele din urmă, pe ediții limitate bazate pe modelele Favorit, Forman și Felicia.

Vrchlabí astăzi: Producție Carbon-Neutră 7 zile pe săptămână

În 2012, Škoda Auto a transformat fabrica într-o unitate de producție de componente de ultimă generație în termen de 18 luni, construind un nou hala de fabricație și începând producția transmisii automate direct-shift DQ200. Fabrica a fost, de asemenea, modernizată, integrând tehnologii Industria 4.0, precum un dublu digital și roboți de manipulare inteligenți. Aproximativ jumătate din transmisiile produse la uzina Vrchlabí sunt utilizate în modelele Škoda, iar restul sunt instalate în alte vehicule ale grupului Volkswagen. Fabrica funcționează șapte zile pe săptămână, cu o capacitate anuală de producție de 690.000 de transmisii. În octombrie 2023, fabrica a produs a cincea milionă transmisie.

Din sfârșitul anului 2020, uzina Vrchlabí este carbon-neutră, după trecerea la energii regenerabile și compensarea emisiilor rămase prin măsuri de compensare și certificate CO2.

1
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав