Cutremure stiri: 506

Noul Range Rover Sport - mai luxos, mai sportiv

16 aug. 2013,, 17:48   Ştiri Auto
4651 0

Фото: Range Rover

Admiratorii Range Rover Sport, l-au apreciat mereu drept un SUV ferm, puternic şi corpulent. În brutalitatea sa sе ascunde farmecul englezesc autentic – pentru care este, atît de mult, iubit. Modelul a căpătat o popularitate vertiginoasă printre automobilele Land Rover, destul de rapid, din momentul apariţiei sale în 2005 şi a vîndut mai mult de 380 mii de maşini, pînă în prezent.

Noului Range Rover Sport îi este predestinat să continue succesul remarcabil al predecesorului său. Automobilul are un design exterior îndrăzneţ şi progresiv, care îi asigură un loc sigur printre maşinile Range Rover de ultimă generaţie. Cu noua interpretare a unui design puternic, noul automobil are un exterior elegant şi modern, iar acoperişul în unghi plan exprimă caracterul sport, distinctiv, al acestui model.

Noul Sport, este la ziua de astăzi, versiunea sportivă a marelui Range Rover: mai uşor, mai rapid, mai accesibil. Aceste modele au fost elaborate în paralel, pe aceeaşi platformă.


După lăţime, Sport este identic cu Range Rover, însă cu 149 mm mai scurt (4850 mm) şi cu 45 kg mai uşor. Baza este aceeaşi: mai lungă cu cîţiva milimetri datorită construcţiei geometrice distincte a suspensiei. Precedentul Sport era cu 62 mm mai scurt, iar cu 55 mm mai îngust şi baza este cu 178 mm mai mică. Datorită ampatamentului mărit, maşina poate avea 7 locuri: în portbagaj se montează 2 scaune mai mici, cu servodirecţie, care pot fi ascunse sub podea, în caz de necesitate.


Sport are caracteristici comune cu spaţiosul Range Rover. Necătînd la creşterea minimală a dimensiunilor, Sport a devenit în sfîrşit o maşină mare, în care nu mai e strîmt. La prima vedere, totul este ca în Range Rover, dar în realitate, configuraţia consolei centrale este modificată în conformitate cu poziționarea mai joasă a scaunului șoferului. Pentru pasagerii din spate s-a mărit spaţiul pentru picioare cu 24 mm. Bancheta din spate este rabatabilă şi fracţionabilă.

Sport este și mai aproape de pămînt decît Range Rover, centrul de greutate al acestuia având o poziţionare joasă (şi acoperişul este mai jos), iar scaunul şoferului este amplasat cu 20mm mai jos, comparativ cu Range Rover. Toate aceste diferenţe conferă o senzaţie de stabilitate.Totuşi poziția șoferului este înaltă, în stil Land Rover. Noul interior îl prinde şi mai bine pe noul Range Rover Sport.

În locul selectorului de comandă cilindric al cutiei automate de viteze, care se ridică din consola centrala – avemunul tradiţional, fără poziţii fixate. Din consolă se ridică doar controlerul sistemul Terrain Response. Ce deosebeşte Sportul, cu adevărat, este modul Dynamic, cel mai manevrabil regim al sistemului Terrain Response. Regimul face amortizatoarele și stabilizatoarele mai rigide, sporește efortul pe coloana de direcție și modifică într-un regim mai agresiv funcționarea sistemului de blocare și ABS. La trecerea în modul Dynamic scalele dispozitivelor se înroşesc, iar vitezometrul eliberează o parte a panoului virtual pentru meniul off-road, care va afişa poziţia roţilor şi gradul de blocare a diferenţialului.

Construcţia modelului precedent Sport se baza pe o platformă identică cu cea a lui Discovery, care a fost creată încă în timpurile cînd Land Rover era parte componentă a Ford Motor. Cel nou are o caroserie monococă din aluminiu, ceea ce ar fi suficient, pentru ca condiţiile derulare să se îmbunătăţească, iar faptul că a pierdut 420 kg (în dependenţă de configuraţie), a propulsat-o la un nivel superior de manevrabilitate.

Englezii au o glumă: a face o maşină mai uşoară e cel mai ieftin tuning posibil. Nu şi în cazul cînd cheltuieşti milioane de lire sterline pentru elaborarea unei platforme inovatoare din aluminiu şi construieşti o nouă uzină, special pentru aceste maşini uşoare de nouă generaţie.

Motorul V8 (510 CP) este cunoscut din generaţia precedentă, însă motorul de 3 litri pe benzină (340 CP) este o noutate pentru Range Rover. Cutia de transmisie automată ZF cu 8 rapoarte permite o utilizareabilă a posibilităţilor pe care le are, iar trecerea de la o viteză la alta este lină,rapidă şi la momentul potrivit. Acceleraţia pînă la 100 km/h durează doar 7,2 s. În ceea ce priveşte variantele diesel, cumpărătorilor li se propune versiunea TDV6 cu puterea de 258 CP şi SDV6 cu 292 CP, care ating 100 km/h în 7,6 şi 7,2 secunde, la un cuplu de 600 Nm.

Noul Sport — este un Range Rover nobil. Adică un automobil interesant şi decent. El poate depăşi urcuşuri, noroi, pietre – fără grijă. Garda la sol e una din calităţile principale ale SUV-ului. Garda la sol este exact 200 mm pentru Sport în poziţia obişnuită a suspensiei pneumatice, iar în condiţii off-road, ajunge pînă la 265 mm.

Adîncimea de trecere prin vad a crescut pînă la 850 mm. Sport, este primul Range echipat cu senzori de semnalizare a nivelului apei (opţiune suplimentară), amplasați pe oglinzile laterale. Adîncimea imersiunii poate fi verificată pe ecran. Noul Sport va semnaliza şi va determina riscul înnecării automobilului.

De acum înainte, Range Rover Sport este disponibil cu două variante diferite de tracţiune integrală. Pentru oamenii, care cumpără această maşină nu pentru a cuceri drumurileci pentru a conduce preponderent pe carosabil, este propusă varianta cu tracţiune integrală simplificată. Cutia de transfer ,în acest caz, are o singura treapta, fără cea de reducere, iar în locul ambreiajului multi-disc controlat electronic, este amplasat un diferenţial Torsen. În cazul tracțiunii integrale standard, 100% din cuplu poate fi transmis pe orice axă, iar la varianta simplificată, în faţă poate fi transmis 62% din cuplu, iar în spate pînă la 78%.

Vînzarile noului Range Rover Sport încep în Moldova din 1 septembrie. Preţul iniţial pentru Range Rover Sport în configuraţia de bază cu un motor V6 Supercharged de 3,0-litri pe benzină (340 CP) va fi de la 51 500 euro.Informații detaliate cu privire la configuraţiile posibile puteți afla la dealerul official Land Rover, compania DAAC Hermes.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente ael EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova es refera al problema privind caracterul suveran si independent al statului moldovenese?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав