Cutremure stiri: 508

Descoperire șocantă cu telescopul Webb: O galaxie strălucește mai puternic decît stelele

11 oct. 00:00   Ştiinţă şi IT
2 ore in urma 517 0

Astronomii, folosind telescopul spațial James Webb, au descoperit o galaxie care luminează mai puternic decît stelele.

Galaxia, denumită 9422, a fost formată la aproximativ un miliard de ani după Big Bang și ar putea oferi indicii importante despre cum au evoluat galaxiile în univers, transmite antena3.ro.

„Primul meu gînd cînd am privit spectrul galaxiei a fost: ”ăsta e un lucru ciudat”. De fapt, asta este exact ceea ce telescopul Webb a fost proiectat să dezvăluie: fenomene complet noi în universul timpuriu care ne vor ajuta să înțelegem cum a început povestea cosmică,” a spus cercetătorul principal, Alex Cameron, de la Universitatea din Oxford.

Cameron l-a contactat pe colegul său, Harley Katz, pentru a discuta despre descoperirea ciudată. Împreună, au descoperit că simulările computerizate ale gazelor cosmice, încălzite de stele foarte fierbinți, corespundeau cu ceea ce a văzut telescopul Webb – gazul strălucea mai tare decît stelele din galaxie.

„Se pare că aceste stele trebuie să fie mult mai fierbinți și mai masive decît cele pe care le vedem în universul local, ceea ce are sens, deoarece universul timpuriu era un mediu foarte diferit,” a spus Katz.

În acest moment, galaxia 9422 este un exemplu al acestei faze de dezvoltare a galaxiilor, dar rămîn multe întrebări fără răspuns.